Przed wyborem wymarzonego samochodu, na pewno każdy z Państwa zastanawiał się na jakie auta trzeba uważać, jakie uszkodzenia są łatwe do naprawy? Jakie samochody z USA możemy zarejestrować w Polsce ? Na co warto uważać ? poniżej postaram się odpowiedzieć na te pytania.

1. Uszkodzenia oraz na co warto uważać:
Pojazdy jakich należy unikać to zdecydowanie takie, w których uszkodzeniu uległa kostrukcja pojazdu, należy zwrócić uwagę na wgniecione progi, podłogę bagażnika, kielichy słupki oraz dach, naprawa tego typu szkód wymaga zazwyczaj zakupu ćwiartki od innego pojazdu i przespawania jej do zakupionego. Jest to proces bardzo czasochłonny oraz kosztowny. W takich przypadkach często możemy „przeliczyć się” z naprawą.
Przy wyborze samochodu zwracamy uwagę również na to czy w wyniku uderzenia nie powstały widoczne szczeliny w miejscach oddalonych od punktu uderzenia.
Samochody z uszkodzonym przodem często są „podrabiane” przed aukcją, sprzedający wymienia poduszki, żeby zatuszować siłę uderzenia, musimy zawsze mieć baczność na zasięg uszkodzeń na zdjęciu z spod maski.
Należy zwrócić uwagę także na uszkodzenia mechaniczne, niejednokrotnie podczas naszej działalności spotkaliśmy się z całkowitym uszkodzeniem silnika oraz skrzyni, co w połączeniu z uszkodzeniami karoserii dawało nieopłacalną cenę finalną zakupu.
Zdecydowanie przyjemniejsze do naprawy są uszkodzenia typu wandalizm, gdzie często wystarczy jedynie wymienić szyby i pomalować kilka elementów. W uszkodzeniach typu Hail w większości przypadków wyciągamy parę “wgniotków” i wymieniamy jedną-dwie szyby. Delikatne uszkodzenia przodu/tyłu również są wdzięczne do naprawy, przy uszkodzeniu przednich reflektorów nie przejmujemy się zbytnio, gdyż i tak musimy wymienić je na europejskie po sprowadzeniu auta do kraju.

2. Auta których nie zarejestrujemy:

Nie zarejstrujemy samochodów oznaczonych jako:
– Water/Flood (Auta po zalaniu)
– Certificate of Destruction (Auta przeznaczone jedynie do kasacji)
– Parts Only
– Non – Repaiable
– Junk

Zarejestrujemy ale Unikamy pojazdów oznaczonych jako:
– All Over (Szkoda całkowita)
– Rollover (dachowanie/rolka)
– Damage History (Auta powypadkowe, naprawione i uszkodzone po raz drugi)
– Burn (w tym przypadku zależy od tego jak rozległe są uszkodzenia)

Zarejestrujemy:

 

– Clear Title
– Certificate Of Salvage

Jak sami Państwo widzą, na prawidłowy wybór finalny składa się dużo czynników, opisane powyżej są jedynie zarysem odpowiednich kryteriów wyboru, dlatego przed decyzją zakupu zapraszam do kontaktu z jednym z naszych specjalistów, którzy na podstawie doświadczeń i wiedzy pomogą Państwu wybrać wymarzony samochód.

Artykuł dodał:

Portret autora wpisu
Mikołaj Kryczka